Recent, am dat peste informatiile din ghidul Facebook “Guide to Business Success on Facebook” si m-am gandit sa vi le impartasesc. Ghidul contine o multime de sfaturi practice si toate informatiile pe care trebuie sa le stiti despre promovarea pe Facebook, iar aplicate cum trebuie, veti descoperi ca aceasta retea sociala are multe sa ofere afacerii dvs. si succesului in mediul online.

Partea 1-a: Conectarea oamenilor cu pagina de Facebook

Ganditi-va bine cine sunt oamenii pe care ii vreti fani ai paginii dvs. Setati obiective pentru cei care ii vreti conectati la afacere si la produse. In alte cuvinte, definiti bine publicul tinta!

Daca aveti o locatie fizica (un magazin de exemplu), verificati daca nu exista deja in Facebook Places, deoarece s-ar putea sa aveti deja fani care vor sa se conecteze la pagina dvs. Daca nu aveti o pagina de Facebook, intrati pe www.facebook.com/page si creati-va o pagina cat mai potrivita pentru firma dumneavoastra, si completati toate informatiile pe care le credeti importante, si adaugati poze cu produsele sau magazinele dvs.

Creati primul articol (post/update/status). Dupa primul, evident vor urma altele in viitor. Cel mai bine este sa aveti un calendar despre cand veti posta si ce veti posta. Publicati noutati de cel putin doua ori pe saptamana.

Invitati-va angajatii, prietenii si clientii sa dea Like paginii dvs. Implementati Like Box-ul pentru compania dvs. pe site-ul dvs.

Dupa ce ati depasit 25 de fanii, luati-va un link personalizat pentru pagina. (exemplu: www.facebook.com/pagina ). Acest lucru poate fi facut vizitand www.facebook.com/username . Un link personalizat va face pagina sa fie mai usor de tinut minte si de vizitat.

Faceti reclama paginii de Facebook pe toate materialele de marketing pe care le aveti (carti de vizita, e-mailuri, flyere etc…) si promovati pagina in magazinul dvs.

Partea a 2-a: Ajungeti la oameni si la prietenii lor

Dupa cum am zis, publicati noutati de cel putin doua ori pe saptamana. Publicati lucruri interesante (poze, videoclipuri), puneti intrebari, raspundeti clientilor si primiti feedback. Daca vor considera ca aveti ceva interesant, ei vor impartasii (Share) mai departe prietenilor lor informatiile pe care le-ati publicat. Toti oamenii care vad pagina dvs. sunt potentiali clienti si le puteti vinde produsele sau serviciile dvs.

Experimentati prin promotii si discount-uri oferite exclusiv celor de pe pagina de Facebook.

Daca aveti un buget pentru marketingul online, folositi Facebook Ads si targetati oamenii care ii vreti clienti. Aveti grija ca mesajul sa fie unul atragator, si de asemenea puteti folosi diferite imagini pentru a-i atrage pe oameni.

Folositi aplicatii create special pentru paginile de Facebook. O aplicatie simpla ca un Landing Tab poate directiona celor care viziteaza pagina pentru prima data catre o pagina de primire, in care le puteti explica ce beneficii au daca devin fani ai dvs.

Partea a 3-a: Optimizare si analiza

Verificati cel putin odata pe saptamana statisticile paginii dvs. Puteti face acest lucru in meniul “Insights”.  Acolo veti gasi informatii despre oameni si ce update-uri au gasit ca fiind interesante.

Optimizati update-urile paginii pentru a oferi oamenilor lucruri care ii intereseaza cu adevarat.

Analizati cu atentie feedback-ul oamenilor referitor la produse sau la pagina de Facebook.

Daca folositi Facebook Ads, verificati frecvent reclamele, care va vor oferi informatii despre costul clickului, numarul de afisari etc…

Related Articles